28 Eylül 2009 Pazartesi
Türk tüketicisi elektronege harcıyor
Yunansitan'a göre ortalama 2.5 kat daha fazla elektronik cihazlara para yatırıyoruz
Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden GfK’nın teknoloji harcamaları
raporlarına göre Türkiye 32 ülke arasında teknoloji harcamaları küresel krizin etkisinden en hızlı sıyrılan ülke oldu. Ancak Türk tüketicisinin artan teknoloji
harcamaları da dünya markalarının son model ürünlerini Türkiye’ye
getirmesini hızlandırmadı. Cep telefonundan, dijital fotoğraf makinesine, televizyonundan oyun konsoluna kadar dünyada kullanılan ürünlerin alt modellerine layık görülen Türkiye’nin ne genç nüfusu ne de krize rağmen hız kesmeyen teknoloji harcamaları, dünyanın en büyük teknoloji şirketlerini, en son ürünlerini tüm dünya ile birlikte Türk tüketicisi ile buluşturmasına yetti.
3G ile birlikte hareketlenen cep telefonu pazarında bile BlackBerry, Sony Ericsson, Nokia gibi şirketler yine en son modellerini değil, daha eski cihazları Türkiye pazarına sunmakla yetindi. 70 milyonu aşan nüfusa,
gençlerin teknolojiye olan yatkınlığına, kişi başına milli gelirin 10 bin doları aşmasına karşın Türkiye, çoğu teknoloji şirketinin organizasyon yapısında Ortadoğu veya Afrika ülkeleri ile birlikte sınıflandırıldığı için son model teknolojik cihazlar Avrupa ve ABD’ye göre daha geç geliyor.
YILDA 15 MİLYAR TL HARCANIYOR
GfK’nın araştırmalarına göre 2009’un ilk çeyreğinde 2.9 milyar TL’lik tüketici elektroniği harcaması yapılan Türkiye’de bu rakam bu yılın ikinci çeyreğinde 3.8 milyar TL’ye çıktı. Türk tüketicisi teknolojiye yılda ise ortalama 15 milyar TL (10 milyar dolar veya 7 milyar Euro) harcıyor. TÜİK’in Hanehalkı Bilişim
Teknolojileri Kullanım Anketi’ne göre her iki haneden birinde masaüstü veya dizüstü PC var. Cep telefonu sahiplik oranı yüzde 88. Dijital fotoğraf makinesi sahiplik oranı yüzde 20. DVD, VCD veya DivX oynatıcına sahip olma oranı
yüzde 43. Cep telefonu pazarında ise Türkiye’de ayda ortalama 1 milyon, yılda ise 12 milyon yeni cep telefonu satılıyor.
GAZETE HABERTÜRK
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder