3 Kasım 2009 Salı

9.Sinif Türk Edebiyari Kitabi Cevaplari ( Hepsi )





Standart Arkadaşlar 9.sınıf türk edebiyatı kitabının hepsi burda !!!
SAYFA 4:ANLAMA YORUMLAMA


resimler-1- tiyatro 2-mimari 3- müzik 4- resim


SAYFA 5 **ÇME DEĞERLENDİRME

1-) *D

*Y

2-) DİL

3-)E

4-)B


SAYFA 8 **ÇME DEĞERLENDİRME

1-)*Y

*D

2-) PSİKOLOJİ-TIP

3-)D




SAYFA 11 **ÇME DEĞERLENDİRME



1-)*D

*D

2-)NESNE YA DA CANLI VARLIKTIR.

3-)D


sayfa 12-13

1)kazak için ip,tığ veya şişe ihtiyacımız vardır.tabi en önemlisi bir matif örneğine ihtiyaç duyarız

3)balık tutmak en mantıklısı olur.diğerleriyle mantıksal yönden uyuşmaz

4)şiirde herşey anlatılmış fakat gerçek anlamlarıyla değil.başka bir anlamla anlatılmıştır


sf 14

anlama yorumlama


2-yarın batıdan yağışlı bir hava gelecek---yağışlı hava yarın batıdan gelecek---batıdan yarın yağışlı hava gelecek

ahmet annesine hediye aldı---hediyeyi annesine ahmet aldı.


3-bazı kelımelerın cıkartılması verılmek isteen mesajın verılememesine neden olur.bu durum metnın yapısıyla ilgilidir.cumleler anlam bırımlerı olarak bırleserek metnın ana dusuncesını yada temasını olusturur .bunlardan yada cumleyı olusturan anlamlı dıl bırlıklerınden bazılarının cıkarılması temnaın ana dusuncenın yada verılmek istenen mesajın verılememesıne neden olur.


4-erle avuca gelır seymı :ulasılmaz yakalanamaz anlamında

yanına kar kalır :karsılıksız kalmak tek kazancı o olmak

olmayacak duaya amın demek :gerceklesemeyecek bır seyle uğrasmak

kırk yılda bır merhaba etmek : çok az seyrek gorusmek


**ÇME DEĞERLENDIRME


1- D-Y


2-insanların iletişim kurmak kendılerını ifade etmek amacıyla bır araya getırdıklerı sozlu veya yazılı cumleler topluluğuna metın denır.


3- cevap: A


4- öğpretıcı metınler var olan grceklıgın bır ifadesıdır .sadece öğretmek bılgı vermek amaclandıgı için dil ,gondegesel işleviyel kullanılır yan anlam değerı tasıyan sozcuklere ,okuyucunun sezgısıne ve duygusuna hıtap eden ifadelere yer verilmez.bu anlatım bıcmıde öğretici metınlerde gercek'in işlendığını gosterır


sayfa-16

1 ve 2.soru:


1_birinci metin bilgi verme amaçlı yazılmıştır herkes aynı şeyi anlar

ikinci metinde yani şiirde ise o anda yaşanılanlar okuyucunun ruhuna yansıtılarak süslü bir biçimde imgelerle anlatılmıştır daha etkileyici bir anlatım vardır ve de herkes aynı şeyi anlayamayabilir.


2_Birinci metin söylediğimiz gibi bilgi verme amaçlı yani zaten bilinen bir konuyu anlattığı için gerçek olma olasılığı daha fazladır.Şiirde ise şair kendi duygu ve düşüncelerini de olaya kattığı için sanki hayali olarak da yazılabilirmiş gibi geliyor ve daha az gerçeklik payı veriyor.



sayfa 19


1)ilki doğru 2.si yanlış


2)........................metnin dili imgesel bir dildir.


3)b


sayfa29 ölçme degerlendirme

1)d ,,y

2)milli sanat anlayısını

3)e

4)b

5)bilmiyorum


**ÇME DEĞERLENDİRME SAYFA:34

1-) Y, D

2-)â ve d^

3-)alitarasyon

4-)C

5-)Aruz, hece ölçüsü, redif, uyak...


**ÇME DEĞERLENDİRME SAYFA: 39


1-)D,Y

2-)A

3-)C

4-)*......Kişileştirme

*.....teşbih.

5-) bulamadım


*** 28 inceleme

- ilahi:dili sade ve anlaşılır ve ulukle yazılmış 2-gazel:beyit halinde ve yabancı sözcüklerle yazılmış 3-karanfil 1. bent halinde vebireysel yazılmış 4-karanfil 2. bent halinde 2 .dünya savaşının insanlar üzerindeki etkisini konu edinmiş

2-bu dönemde ahiret hayatını bilerek düşünerek hayata ona göre işler yapılması gerektiğine dualar edip halka inanmak gerktiğini söylüyor

4-aynı anlamda kullanılmıştır. fakat her dönemin özelliklerine göre farklı kelimelerle ifade edilmiştir

5-ilahi: tasavvuf var gazelde:divan edebiyatı karafil 1 de bireysel konular karanfil 2 de 2 . dünya savaşının insanlar üzerindeki etkisi

*** 29 anlama ve yorumlama

1- her şair aşk ile ilgili düşüncelerini tasvirlerini farklı kelimelerle ifade etmiştir

1.şiir aşk ilahi Allah tan bir ışşıktır ben de pervane gibi döner dururum demek istiyo 2.şiir hedef olarak 3.şiir zihniyetin getirdiği anlatım var herkes zihniyetlerinden dolayı aşkı farklı anlatmıştır


*** 31 hazırlık

1- ahenkli ritimli ve uyumlu olması

2-eger düz yazı şiir gibi şiiri de düz yazı gibi okursak anlam olmaz

3-serbest şiir zor ezberlenebilen düz şiir de çook cabuk ezberlenebilir. düz yazıda ritim ve ahenk yoktur. oldugu gibi okunur bu yüzden akılda pek kalmaz ama şiirde kafiye ritim,ahenk oldugu için daha kolay akılda kalır.

4- sadece yüklene programa göre hareket eder bu yüzden vurgu tonlama yapmaz robot ezberlediklerini söyler sesleri uyyduramaz biri yapay biri dogaldır.


SAYFA:44-45-49-50-51-52-54-55-56-57-60-61-64-67-68-70-71-78-79-81-84 CEVAPLAR ŞARKI =NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ **ÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR.

ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN


TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE **ÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR.

ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN


SONE=2 DÖRTLÜK 2 3'LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR.


SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVAOLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR : ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8'li ve 11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır.


50. ssayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn


SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı b**lı kalma vs.

SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek.

SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş


sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A'dır.4.tema ölümdür.


2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ

3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR


sayfa 51:

ölçme ve değerlendirme:

1-Y,Y

2-karşılıksız aşk

3-E

4-ölümden sonra doğaya dönme isteği


sayfa 54:

ölçme ve değerlendirme:

1-Y,D

2-1.boşluk:yan

2.boşluk:zengin

3-C

4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için

5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır.


sayfa 56:

ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:

-belirli bir nazım birimi yok

-serbest ölçü kullanılmıştır.

-belirli bir uyak düzeni yok

-konusu herşey olabilir.

-yabancı kelimeler yoktur

-imgeler olduğundan anlaşılması zor

-dil bakımından zengindir

sayfa 57:

ölçme ve değerlendirme:

1-D,Y

2-C

3-halk edebiyatı

4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı


sayfa 42:

koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir.

-11li hece ölçüsü kullanılmıştır.

-redif,yarım uyak vardır.

-sade anlaşılır bir dil vardır.

-nazım birimi dörtlüktür.

gazel:-divan edebiyatı

-ölçüsü aruz ölçüsüdür.

-nazım birimi beyittir.

-mahlas vardır.

-anlaşılması zordur

-en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur.

-ilk beyit matla


geçen seneki kitaptan yaptım kontrol edin


sayfa 67:

2)-çocuğun ateşlenmesi

-doktorun gelmesi

-annenin telaşlanması

-çocuğun iyileşmesi

-annenin korkusu


sayfa 60:1)dört birimden luşmuştur

3)akşam yine akşam yine akşam

göllerde bu dem bir kamış olsam


64)=1.=>''D'' ''y''

67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi

ye kullanılmamıştır

68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir

71)=1.''D'' ''Y''

71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ''PASTORAL ŞİİRDİR''

=>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ''DİDAKTİK ŞİİR''

=>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ''SATİRİK ŞİİRDİR''

71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir

71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır


olcme degerlendırme;1.soru,Y D

2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır.

3.soru;E

4.soru;C

5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs


78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır

79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır

81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü

84= 1 d=y

2=fenasüp

3=c

4= d

5= tevriye sanatı


sayfa 84:

ölçme ve değerlendirme:

1-D,Y

2-uygunluk(tenasüp)

3-C

4-D

5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.

sayf86:

2.ünite ölçme değerlendirme:

1-Y,D

2-didaktik

3-modern şiir

4-D

5-telmih

6-E

7-D

8-E

9-E

10-A

sayfa 87:bulmaca:

1-zihniyet

2-yöntem

3-türkü

4-manzume

5-didaktik

6-koşma

7-kafiye

8-ahenk

9-aruz

10-beyit

11-aliterasyon

12-epik


sayfa 80;1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır.

7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.

3.soru;1.konuda;

kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.

2.konuda

evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor.

3.konuda;

velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor.

81.9.soru;;


tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı

tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare


sayfa 82;1.soru;;

nazım bırımı beyıttır.

kafıye kullanılmıstır.

hece olcusu vardır.

mubalaga sanatı kullanılmısıttr.

3.soru::

camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..


sayfa 83;;1.soru;nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.

hece olcusu yoktur.

kafıye duzenlı degıldır.

duygusal lırık bır sıırdır.

3.soru;;

benzetme

4.soru;;

sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgıluye dyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm

6.soru;;

hasret konus vardır.ışık=somuttur.

7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç

8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.


olcme degerlendırme;;1.soru;;

D Y

2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.

3.soru;;E

4.soru;,D

SAYFA 100-101-102-103-104-105-109 CEVAPLAR bız gecen sene bole yaptık arkadasım doru yanı suphen olmasın...

olcme ve degerlendırme sayfa 96;;

1.soru bosluk doldurma;sosyal hayatını yansıtmıstır.

2.soru;d..y

3.soru;c4.soru;osmanlı donemı=sen devamını getırırsın

100.1.soru;olaylar ve olay orgusu

6.soru;;

kara memıs nasıl bır ınsandır=vatanını cok seven olmeyı goze alan ıyı bır ınsandır.

duragan dınamık=dınamıktır.cenge cıkmak ıcın elınden gelenı yapıyor.

hıkayenın hangı kısmı....=6.olayda.cunku oglunu gormustur.onunla bırlıkte cenge cıkmak ıstemektedır.

kara memısın sızın sosyal ve toplumsal....=yok

kara memısın dıger karakterler ....=yok

kara memıs kendı kısılıgının farkında mı....=farkında .cunku vatanı için herseyı goze alıyor.sızce gercek hayatta....=olabılır.


KIRK YALAN MASALI


Teması:Büyüklerin vasiyetlerini dinleyip israftan kaçınmak.


üzengi:Ata binmek için ayağımızı bastığımız yer

cevahir:Mücevher,elmas,yakut gibi değerli taş

yular:Atın dizginleri


Temayla ilişkili cümleler


-Şehzade de bakar ki soytarının biri,babasının vasiyetini bunu yedirir.içirir.sarayına yerleştirir.


-Hazıra dağ dayanamayacağı için bu üç adam böyle har vurup harman savurarak kısa zamanda büyük şehzadenin bir sandık altınını tüketirler.



-Tam pazara giderken sarı tüylü adam yanına gelip Şehzadem nereye gidiyorsun? diye sorar.


-Şehzade de Nereye gideceğim ? Bir sandık altını yedik bitirdik,kaldık parasızElimize Birkaç altın geçirebilmek için atı satmaya gidiyorum diye cevap verir.



Olay Örgüsü


-padişahın oğullarına vasiyet etmesi

-padişahın ölmesi

-padişahın vasiyetinde söylediği kişilerin gelmesi

-ellerindeki servetin bitmesi eşyaları satmaları

-yalan söylemesini istemesi iki şehzadenin söyleyememesi son şehzdadenin söylemesi ve bütün her şeyi alması



Miş'li geçmiş geniiş zaman kullanılmıştır.


BAY KORBES


Olay zamanı:Masallarda olya zamanı yoktur.


Temayla ilgili cümleler


-ocağın başına gelip ateş yakmak istemiş ama kedi hemen oracıktan kül olup yüzüne savurmuş.


-Bay Korbes kızgınlıkla yatağın üzerine itmiş kendini


-Oda acıdan ah vah etmeye,cığlıklar atmaya başlamış.


-Öfkesinden kudurarak evden kaçıp gitmeye davranmış.


-cansız yere serilip kalmış.Anlaşılan pek kötü yürekli biriymiş


Bay Korbes:Kötü birisi


Masalın kahrama sadece insanlar değildir.Her türden varlık masalın kahramanlarıdır.


Teması:Kötüler hak ettiği cezayı bulur.


İyilikle kötülüğün karşılaştırılması yapılıyor.


sayfa 109;

anlama yorumlama;1.soru;;

gonderıcılık işlevınde yazılmıstır.

2.soru;;

yazılan olayları dısarıdan izlemıs ızlenımlerı yazmıs ılahı bakıs acısı vardır.

3.soru;;

ıstanbuluhn ozellıklerınden bahsetmıs.cosku verıcı bır metındır.surukleyıcıdır...

4.soru;;

ılahı bakıs acısı vardır.

5.soru;;

evet.anlatıcı olayları kendı ınandırıcılıgı ıle anlatır.bu sorudan fazla emın degılım gecen senekı konularım ama eksık yazmısım ...

olcme degerlendırme;;1.soru;Y D

2.soru;;

ılahı bakıs acısıyla yazılmıstır.

3.soru;;E

4.soru;,C

5.soruyu yapamadım...


ya arkadaşım bizde işlemedik o konuyu geçti ama istersen 96 var

1= boşluk doldurma sosyal hayatı yansıtmış

2=d=y

3=c

4= Osmanlı dönemi


sayfa 105 cevabı etkinlik=tema,verilmek istenen mesaj,olay örgüsü vede metnin tam***** bakılır.

2,soru=iyi kötü çatışması.

3,soru=israfla yukarıdaki cümlelerin arasında ilişki vardır.

4,soru=padişahlık,saray,şehzade,soyrarı

5,soru=kendi hayayımızla ilişkilendirebilir çünkü kötü insanlar her zaman cezasını bulur


ölçme değerlendirme

1, d y

2,vatan sevgisi

3,c

4,e

yardımcı olduysam sevinirim


SAYFA:107-109 Cevaplar hazırlık:

1:ilk resme baktığımızda dıştan bir görünüm war ikinci resimde sepetçiler kasrının içinden bi görünüm war üçüncüde ise arkadan bir görünüm war buu resimlerin farklı olmasının sebebide resmin değişik yerlerden çekilmişş olmasıdır.

inceleme

1:kafa kağıdı:kahraman anlatıcının bakış açısı

suç:gözlemci figürünün bakış açısı

eşek:kahraman anlatıcının bakış açısı

2:değildir.

4:betimlemeyi kullanarak dile yüklediği değerler.

6:göndergesel.

8:kullanmayızz.dil:edebi dil

ölçme değerlendirme:

1: y,d

2:kahraman anlatıcının bakış açısıyla

3:d

4:d

5:ilahi bakış açısı

SAYFA 113-115-116-117-118-119-120-121-122-123 CEVAPLAR 117.sayfa cevapları

1.y d

2.çocuklarının olmaması

3.d



113.sayfa

1.d y

2.hikaye

3.d


SAYFA 123

TABLO

karakter/tip nasıl bir insandı?(bunlar tiptir)

-kız: iyi,sabırlı/ şehzade: iyi, sabırlı

tip durağan mıdır dinamik midir?

-ikiside dinamiktir

masalın hangi kısmı sizin tip hakkında böyle düşünmenize neden oldu?

-kız: sürekli hareketkli/ şehzade: kızı ipten kurtarması

sosyal ortam ve çevre bu tipi nasıl etkilemiştir?

-kız: zengin-fakir hayatı yaşaması olumsuz/ şehzade: yanlış kişiyle evlenmesi olumsuz

bu tipin sizin sizin sosyal ve toplumsal yapıdan darkkı var mı?

-kız: var/ şehzade: var

bu tipin diğer tipler üzerinde etkisi var mıdır?

-kız: var/ şehzade: var

tip kendi kişiliğinin farkında mı..

-kız: farkında/ şehzade: farkında

sizce gerçek hayatta bu masaldaki.....

-kız: olmaz/ şehzade: olmaz


6.soru:

temel çatışma:iyi ile kötü arasındaki çatışmadır

tema:gerçeklerden, kaderden kaçılmaz. iyiler herzaman kazanır.

7.soru:ilahi bakış açısı 3.tekil şahıs anlatım vardır.


119.SAYFADAKİ SORULARIN CEVAPLARI:

1.soru:edebiyatı Mümtaz'a ihsan sevdirmiştir.Batu edebiyatınıçılarını örnek almasını sağlamış divan edebiyatını iyi öğrenmesini sağlamıştır.

2.soru:eski divanları okumuş,tari zevkini almış.fransız şairlerinden etkilenmiş.

3.soru:Edebiyata olan ilgi,tarih,ıtrı(müzik),resim Mümtaz'ın ilgi duyduğu alanlardır.

4.soru:Ahmet Hamdi Tanpınar'ın hayatıyla romanın kahramanı Mümtaz arasındaki benzerlikler:antalya,tarih,edebiyat

5.soru:fransız edebiyatına ilgi duymuş,yahya kemal onun hocası ve dostu olmuş,yahya kemal'in yolundan gitmiş,sanata,edebiyata,tarihe ve müziğe ilgi duymuş,fransız şairlerinden etkilenmiş,batı edebiyatını örnek aldığı gibi divan edebiyatını iyi öğrenmiş,eserlerinde tarih sevgisi zaman,biliçaltı ve aşk konularını işlemiş,edebiyatı müzik ve resimle birleştirmiş...


huzur sayfa 118 119 120 soru 1) cevap: cümlelerinden yola çıkarak roman kahramanlarından insanın ve mümtazın kültürel sanatsal ve felsefi yönden etkiledğini söylüyebilirz soru3) mümtaz rarih güzel sanatlar müzikfelsefe estetik mimari vb. alanlarına ilgi duymaktadır .onun zevkleri ve fikirleri kültürel bir bütünlük göstermektedir.onun ilgi alanına giren bütün sanatlar akımlar fikirler kendi kültüründen bir araya gelerek, bir potada eriyerek kaynaşmaktadır


soru 4) cevap: tanpınarın anılarında aldığımız bölüm bu soruya cevaplayabilir soru 5)cevap: metinden tanpınarın antalyada yaşadığı onun bu şehrin bazı yerlerinden etkilendiğini çıkarabiliriz. tanpınarın metnindeki ihsan karakteri hocası yahya kemnal beyatlıdır edebiyat fakültesinde başlayan hoca-öğrenci ilişkisi tanpınarı çok fena ektlimiştir.


116)ölçme değerlendirme:

1. sorunun cevabı y) (D)

2. çocuklarının olmaması

3.d

4.kendi anladığını yaz işete.


166. 5. soru ilk ikisi soyut.

son ikisi somut



115.sayfa

1)anlamladırılmaz

2)bitmemiş senfoni ve moby dick metinlerinden alınan cümlelerden yazının edebi metin olduğu anlaşılmaktadır.ama diğer verilen cümleler bilgi vermek amacıyla yazılmış bir düzyazıdır.edebi bir metin değildir


117. sayfa 1. etkinlik:

Ahmet Hamdi Tanpınar (23 Haziran 1901 İstanbul-24 Ocak 1962 İstanbul) Türk romancı ve şairdir.

Lise öğrenimini Antalya Lisesi'nde tamamladıktan sonra 1923 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. Liselerde, yüksek okullarda çeşitli dersler okuttu. 1939 yılında İstanbul Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı profesörlüğüne atandı. 1942-1946 yılları arasında Maraş Milletvekili olarak görev yaptı. Bir süre Milli Eğitim müfettişliği yaptıktan sonra 1949 yılında Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki görevine döndü.

Gençlik yıllarında Yahya Kemal ve Ahmet Haşim'in talebesi ve dostu olmuş, Batı edebiyatından Paul Valery ile Marcel Proust'u kendisine üstad olarak seçmiştir. Bu yazarlar edebiyatta güzellik ve mükemmeliyete ön planda yer verirler. Onlara göre edebiyat, tıpkı resim ve musiki gibi "güzel sanat"tır. Onlardan farkı, boya ve ses yerine, insanı ve hayatı anlatmada bu iki vasıtadan çok daha zengin olan dili kullanmasıdır.

Tanpınar şiiri hayatının en büyük ihtirası haline getirmiş, fakat asıl kabiliyetini şiir estetiğine göre yazdığı mensur eserlerde göstermiştir. İlk şiiri 1920’ de yayımlanmıştı. Geniş okuyucu kitlesi onu umumiyetle lise kitaplarına ve antolojilere giren "Bursa'da Zaman" şiiri ile tanır. Altmış kadar şiirinden ancak otuz yedisi ile, tek şiir kitabını ölümüne yakın çıkardı: Şiirler (1961; Bütün Şiirleri adıyla genişletilmiş olarak 1976). Şiirlerinde bir imaj ve müzik kaygısı taşıdığı, hikaye ve romanlarında da, başta zaman tema’sı olmak üzere, psikolojik anları, bilinçaltını aradığı, yansıttığı görülür. (Geniş bilgi Prof. Mehmet Kaplan’ ın Tanpınar’ ın Şiir Dünyası;1964 kitabında).

Çeşitli baskıları olan eserleri Dergah Yayınları’ nda toplanmaktadır. Enis Batur, 1992 yılında Ahmet Hamdi Tanpınar’ dan “Seçmeler” adlı bir kitap hazırladı. Yazar ile ilgili yayınlanmış en son eser 2007 yılının sonunda çıkan "Günlüklerin Işığında Tanpınar'la Başbaşa"dır. Eser Tanpınar'ın 1953 yılında yazmaya başladığı ve 1962 yılında vefatına kadar tuttuğu notlardan oluşmaktadır.


1 soru=hanedarlık yönetimi vardır.dini inanç vardır.

2 soru=

3 soru= olaganüstü özellikler vardır.gerçekçilige aykırıdır.

4 soru=

5 soru=

6 soru=iyilik ve kötülüktür temel çatışması.

teması ise=kötüler cezasız kalmaz

7 soru=ilahi bakış açısı vardır.anlatıcı herşeyi bilir.

8 soru=metnin anlamı ile ilişkilidir cümleler.yanlız yan anlam degerleri zayıftır. dil göndergesel işlevde kullanılmıştır.

9 soru=

10 soru=

11 soru=olamaz çnkü masallar anonimdir.



SAYFA 128-129-130-136-137-138-139-140-143-146 CEVAPLAR OĞUZ KAĞAN DESTANI


-Hun dönemi destanlarındandır.

-M.Ö 174-209

-İslamiyet öncesi Türk Destanıdır.

-Kahraman bakış acısıyla yazılmıştır.


Zihniyet

Sosyal,siyasi,ekonomik ve dinidir.


Oğuz Kağan'ın kişiliği


-cesur

-kahraman

-adaletli

-yiğit


Kurgu zamanı


Oğuz Kağan'ın doğumundan yaşlılığına kadar olan zamandır.


-Kılıç,ok,yay,kargı,bakır,gümüş,demir madenleri kullanılmıştır.


Olay örgüsü


-Oğuz Kağan'ın doğması

-Kırk günlükken konuşması

-Halkı gergedandan kurtarması

-Hükümdar olması

-Evlenmesi ve üç çocuğu olması

-ikinciye evlenmesi ve üç çocoğunun olması

-Ziyafet vermesi

-Kendisine tabi olanlarla iyi geçinmesi

-Siyasi birliği sağlaması

-Oğullarına devleti bırakması


Teması:Mete Han'ın Orta Asya'da Türk Birliğini kurması


Kişiler

-Altun Kağan

-Ay Kağan

-Oğuz Kağan

-Urum Kağan

-Uruz Kağan

-Dağ,Deniz,Gök

-Gün,Ay,Yıldız


NOTLAR


-Destanlarda ki kahramanlar olağanüstü özelliklere sahiptir.

-Destanda ki olaylar olağan ve olağanüstüdür.

-Destanlar genelde mazmundur.

-Anonimdir.


Olağanüstü olaylar


-Anasını sütünü bir kere emer

-Çiğ et,çorba ve şarap ister

-Dile gelir.

-Kırk gün sonra büyür yürür ve oynar

-at sürüleri güder,ata biner av avlar


Oğuz Kağan'a hanlık ünvanı verilmesi:Hiç kimseinni yaklaşamadığı gergedanı Oğuz Kağan'ın öldürmesi ona hanlıkünvanı verilmesini sağlamıştır.




Oğuz Kağan'da


-Yönetim şekli

-Göçebe hayat

-Din anlayışı

-Kullandıkları madenler

-Cihangirlik anlayışı

-Eğlence anlayışı

-Çok eşlilik

-Belgelik anlayışı

gibi anlayışlara rastlanır.



OĞUZ KAĞAN (TABLO)


Tip nasıl bir insandır? Oğuz Kağan fiziksel özellikleri ve karakteriyle bir kahramanın bütün özelliklerini taşıdığı için bir tiptir.Cesur,kahraman,adaletli,yiğittir.


Karakter/tip durağan mıdır ,dinamik midir? Tip kesinlikle dinamiktir.Destan boyunca ön plandadır hiç durmaz hep savaşır.


Destanın hangi kısmı szin karakter/tip hakkında böyle düşünmenize neden oldu? Oğuz Kağan'ın kahramanlığını ilan ettiğii bölüm


Sosyal ortam ve çevre bu karakteri nasıl etkilemiştir? Oğuz Kağan'ın olağanüstü özellikler taşıması toplumun ondan beklentilerinin fazla olmasına yol açmıştır.O da bu sorumluluklarını başarılı bir şekilde yerin getirmiştir.


Bu karakterin /tipin sizin sosyal vetoplumsal yapınızla farkı var mıdır? Yoktur.Bugünkü toplumsal yapıda kendi millei için feda edecek kişilere rastlamak oldukça zordur.Ama yinede toplumumuz kendini kurtaracak kahramanlar beklemektedir.


Bu karakterin diğer karakterler üzerinde etkisi var mıdır? Vardır.Boylara isimler ve oğullarına hanlık verilmesi


Karakter kendi kiiliğinin farkında mıdır? Farkındadır.Dünya kağanı ilan etmes itaat edenlere dost etmeyenlere düşman kesilmes


Sizce gerçek hayatta bu destandaki karakter gibi davranan biri var mıdır? Hayır.Olağanüstü özellikler taşıması ve değişen yaşam koşulları gerçek hayatta böyle kahraman olmasını imkansızlaştırır.


SAYFA:140 Cevaplar 1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;

*eşeği tanıtılması

*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması

*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi

*eşeği pir eşeğe gitmesi

*eşeğin buğday tarlasına gitmesi

*tarla sahibinin eşeği görmesi

*eşeğin pir eşekle karşılaşması

2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir

3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.

4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.

5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.

6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:

*nazım birimi beyittir

*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.

*her beyit kendi arasında kafiyelidir

*sembolik tarzda yazılır

*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.

7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.

8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.

9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.

10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.

12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.

13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.

14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...


sayfa 135:

1- devleti bir kişi yönetiyormuş,

ölümlü olduklarına inanıyorlarmış

Allah'a inandıkları sonuçlarına ulaşabiliriz


sayfa 136:

5- tema: aşk için herşey yapılır

6- a) ilahi bakış açısı

b) herkes kendi dininden kişiyle evlenir


TABLO:

sırasıyla yazıyorum

kerem: tiptir. iyi biri, dinamik, keremin sürekli aslıyı araması, var, var, farkında, olmaz

aslı: tiptir. iyi, güzel biri, dinamik, aslının anne ve babasıyla kaçması,

var, var, farkında, olmaz


135-136 cewapları 1-birinci cümle: halk hikayelerinin gerçekliğe bakışını ** dilini anlatan sosyal bir gerçekliği anlatır.

2.**3. cümle: dönemin dini değerlere ** kutsal kişilere nasıl bakıldğını gösterir.


2- birnci cümle:cümle hikayenin hangi zamanda anlatıldığını net bir şekilde göstermez.


3- kerem ile aslı metindeki mekanlar hikayedeki olayların mekanla birlikte değişebileceğini göstermektedir.


4- " yorgun argın dünyasından geçti öyle bir aleme göçtü ki rüya alemi mi desem mana alemi mi desem,ne desem;ak saçlı bir pir yamacına dikilip eğitti.


5- metindeki temel çatışma iyi kötü arasındadır.metnin teması aşıkların kawuşmasını hiçbir gücün engelleyemeyeceğidir.bu tema yani aşk ** aşıkların kawuşmaları türk edebiyatında çok kullanılmştır.


6-a: verilen örneklerden hareketle anlatıcının olaylar ** kahramanlarla ilgili her türlü bilgiye sahip olduğunu anlatıcı kendine göre hızlandırıp yawaşlattığını söleyebiliriz.


b: bu ifadelerden hareketle halk hikayelerinin kuşaktan kuşağa sözlü olarak aktarılmasını göstermesidir


7- iki metinde de olağanüstü olaylara yer **rilir.

* iki metinde de döneme ait özellikler tespit edilmektedir.

* iki metinde de ilahi bakış açısı kullanılmıştır.

* iki metinde sözlü bir geleneğin mahsülüdür.


8- halk hikayelerinde şiirsel ** halkın anlayacağı bir dil kullanılmıştır.


9- bu ifadeler metindeki anlamın oluşmasını sağlamaktadır.


10- her iki tipte aşkı için herşeyi göze alan gerçek aşık tipleridir.

*kerem dinamik aslı durağandır.

*hikayenin her bölümü

*kerem olumsuz aslı olumsuz

*farklıdır

*kerem ailesinin etkisi wardır

*kerem farkındadır aslı farkındadır

*hayır olamz


11- türk edebiyatı bu özelliğe sahip ilk "Dede Korkut" hikayeleridr.genellikle aşk ** dini konular işlenir.özellikle koşma şeklinde olur.


1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;

*eşeği tanıtılması

*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması

*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi

*eşeği pir eşeğe gitmesi

*eşeğin buğday tarlasına gitmesi

*tarla sahibinin eşeği görmesi

*eşeğin pir eşekle karşılaşması

2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir

3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.

4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.

5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.

6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:

*nazım birimi beyittir

*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.

*her beyit kendi arasında kafiyelidir

*sembolik tarzda yazılır

*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.

7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.

8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.

9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.

10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.

12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.

13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.

14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...


140 cewaplar 1- harname deki olaylar ** olay örgüsü şunlardır:

*eşeğin tanıtılması

*eşeğin sahibinin onu serbest bırakması

*eşeğin pir eşeğe gitmesi


2- harname de belirli bir zaman ** mekan ifadesi yoktur.mesnewi de birgün şeklinde bir zaman ** otlak buğday tarlası şeklinde de mekan ifadeleri wardır.bu durum mesnewideki zamanın ** mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir.


3- harname deki kahramanlar eşek eşeğin sahibi pir eşek ** tarla sahibidir.bu kahramanlar ** bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle değil kurmaca gerçeklikle ilişkilidir.


4- harname deki temel çatışma adale-adaletsizlik çatışmasıdır.metnin teması ise elindekilerle yetnmektir


5- metindeki tema ** tema etrafında şekllenen olaylar sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yetinme onlara rıza gönderme daha fazlasını elde etmek için birtakım yollara sapmama ilkeleriyle örtüşmektedir.


6- harname nin ritmi aruz ölçüsüyle sağlamıştır.metin aruzun feilatünmefailün kalıbıyla yazılmıştır.nazım birimi beyit olan harname nin her beyti kendi arasında kafiyelidir.


7- harname nin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eser şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnewinin şiirle benzer yönleri ritim ahenk ** söyleşi yapı unsurlarıdır.


8- harname de kahraman olarak eşek ** öküzün seçlmesi birbirleriyle kıyaslanabilecek farklılıklarının olmasıdır.bu farklılık elindekilerle yetinme teması ** onun etrafında gelişen olay örgüsüyle elindekilere rıza göstermeyen eşek ** eşekten üstün olan öküzün eksiklik ** fazlalıkları üzerine kurulmuştur.


9- **rilen beyitlerden ilki kahramanların halini ** ruh duumunu bilen ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya ikinci beyit ise kahramanın ağzından yazıldığı için kahraman anlatıcının bakış açısına sahiptir.


sayfa 146:

sırasıyla yazıyorum


köy hocası: karakterdir. iyi, yardımsever, çalışkan

dinamik

yakalamaya çalışması

olumsuz

var

var

farkında

olabilir


sığırtmaç: karakterdir. ürkek, meraklı, yabani

dinamik

kaçmaya çalışması

olumsuz

var

var

farkında

olabilir

SAYFA 152-153-154-155-156-157-158-159-160-161-162-166 CEVAPLAR HAZIRLIK

1-bilmiyom valla??

2-bütünüyle yazıya aktaramayız çünkü bazı olayları seyircinin bizzat kendisi görmesi gerekmekterdir bunun için bütünüyle aktaramayız.örneğin bir filmi izleyip eğer birde kitabı varsa onuda okuduğumuzda aralarında bazı sahnelerin olmadığını bazı yerlerin farklı olduğunu görebiliriz.



Sayfa 156,157,158


ELEKTRA


-Trajedidir.


Trajedinin Özellikleri


-Konularını tarihten ya da mitolojiden alır.Eskİ Yunan ve Latin tarihi

-Kişiler soylu kimseler olur.(kral,kraliçe,vs..)

-Baştan sona ciddi bir hava içinde geçer

-Trajediler mazmundur.

-Trajediler aynı mekanda geçer yaşanalar 24 saat içinde anlatılır.

-Üç birlik kuralı uygulanır.(olay,yer,zaman akla gelir.)

-Vurma,kırma ,öldürme gibi olaylara seyircinin gözü önünde yer verilmez.Bunlar dışarıda gerçekleştirilir sahne haberi ulaşır.

-Diyalog vekorudan oluşur.

-Koro kadınlar ve ihtiyarlardan oluşur.

-Erdem ve ahlak önemlidir.

-Beş bölümden oluşur.Perde yoktur.Kesintisiz oynanır.Perdenin yerini koro tutar.



CİMRİ


-Komedidir.


Komedinin Özellikleri


-Konularını çağdaş toplumdan ve günlük hayattan alır.

-Argo kelimeler kullanılabilir.

-Vurma,yaralanma gibi olaylara sahnede yer verilir.

-Diyalog ve koro bölümlerinden oluşur.

-Mazmundur.

-Kesintisiz oynanır.

-Üç birlik kuralı uygulanır.

-Beş bölümden oluşur.



Trajedi ve komedinin ortak yönleri


-Mazmundur.

-Kesintisiz oynanır.

-Üç birlik kuralı uygulanır.

-Beş bölümden oluşur.


Trajedi ve komedinin farklı yönleri


-Komedide vurma kırma gibi olaylar sahne içinde canlandırılır.

-Trajedide canlandırılmaz.




HAMLET


-Dramdır.


Dramın Özellikleri


-Konularını günlük hayattan alır.

-Oyunda acıklı ve gülünç olaylar bir arada verilir.

-Nazım ya da nesir biçimde yazılır.

-Kahramanlar her tabakadan seçilebilir.

-Üç birlik kuralına uyma zorumluluğu yoktur.

-Perde sınırlaması yoktur yazarın isteğine bağlıdır.



*BAZI TİYOTRO TERİMLERİ

****SAHNE:Oyunun oynandığı yere verilen isim

****AKTÖR:Erkek oyuncu

****AKTRİST:Bayan oyuncu

****DUBLÖR:Tehlikeli sahnelerde gerçek oyuncunun yerine bir başkasının rolü oynaması

****DEKOR:Sahnenin konuya uygun düzenlenmesi

****KOSTÜM:Oyuncuların rollerine uygun giyinmesi

****AKSESUAR:Oyuncuların tiyatro boyunca kullandıkları eşyalar

****Efekt:konuya uygun verilen ses

****Suflör:Sahne arkasından oyuncular rollerini unuttukları zaman rollerini fısıldayan kişi

****Kulis:Sahne arkasında oyuncuların hazırlandığı yer


sayfa 154

1)Halk edebiyatıdır

2)ilgisi vardır.bulunduğu toplumdan etkilenir

3)çok karışıktı yapamadım

**ÇME DEĞERLENDİRME

1)d d

2)kahraman

3)a

4)e


SAYFA:166 Cevaplar 1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;

*eşeği tanıtılması

*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması

*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi

*eşeği pir eşeğe gitmesi

*eşeğin buğday tarlasına gitmesi

*tarla sahibinin eşeği görmesi

*eşeğin pir eşekle karşılaşması

2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir

3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.

4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.

5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.

6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:

*nazım birimi beyittir

*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.

*her beyit kendi arasında kafiyelidir

*sembolik tarzda yazılır

*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.

7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.

8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.

9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.

10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.

12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.

13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.

14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...


sayfa 163 deki ölçme ve degerlendirme sorularının cevapları: 1 d.2y. 2.soru:karagöz,orta oyunu,meddah,köy seyirlik oyunu.3.soru: e4.soru:ilkiyle=trajedi,ikincisiyle=dram,üçüncüsüy le=komedi



ben yaptım 166 yı


tabloyu sölüorum...

karagöz tipcahil,.....hacivat tipbilgili

ikiside dinamiktir...

olumsuz...

sosyal ve toplumsal yapımızdan farkları var...

birbirleri üzerinde etkileri var

karagöz farkında değil,...hacivat farkında

evet olabilir....


5.soru...

temel çatışma...cahil okumuş çatışmasıdır,tema...yanlış anlama

6.soru...

sade dil ve halk söylemleri vardır...

7.soru...

ifadelerde yanlış anlaşılma var...metnin temasıda yanlış anlaşılmadır...

8.soru..

doğaçlama ve karşılıklı konuşmalardan meydana gelmiştir...bu nedenle yazarı yoktur...geleneksel türk tiyatroları anonimdir...sözlü edebiyat ürünleridir...

9.soru...

bellli sözlerle başlar,gölge oyunudur...halk söylemleri vardır...yanlış anlaşılmayla birlikte izleyenleri güldürme amaçlıdır...



umarım bunlar sana yardımcı olur...


SAYFA 170-171-172-173-176-177 CEVAPLAR SAYFA 170

**ÇME VE DEĞERLENDİRME:

1-Y, D

2-trajedi

3-B

4-A


SAYFA 171:

5- cahil ve okumuş insan arasındaki çatışma anlatılıyor.


SAYFA 172

3.ÜNİTE **ÇME VE DEĞERLENDİRME:

1-Y, D

2-D, D

3-

1.boşluk: geleneksel

2.boşluk:modern

4-masal

5-ilahi

6-D

7-A

8-C

9-B


SAYFA 173:

10-D

11-BULMACANIN CEVAPLARI

1-tiyatro

2-ileti

3-sahne

4-zaman

5-çatışma

6-anlatıcı

7-mekan

8-kurgu

9-karakter

10-tip

11-olay

12-bakışaçısı


SAYFA 181-182-184-185-188-189-191-192-193-194-195 CEVAPLAR 1-

aynı anda düşünceden hareketle birden fazla öğretici metin yazılamaz :yanlış


öğretici metinler genellikle güncel araştırmaları ve sorunları işler: doğru


2-

parçanın ana düşüncesi: Türk dilinin en güzel şekilde kullanılmasıdır..


184 fil dişinden kule adlı parçanın ana düşüncesinin sorulduğu sorunun cevabı:


her sanatçı yaşadığı ülkesi ve çevresi ne şartlarda olursa olsun fikirlerini açıkca söylemelidirler.



biz böyle yatık umarım yardımcı olur..


SAYFA:188-189-191-192-193-194-195 Cevaplar ölçme değerlendirme soruları


1::

ilk yanlış sonraki doğru


2:: A


3:: E



4:: her öğretici metinlerdeki ortak yönler;bilgi vermesi, okuyucuyu düşündürür, ikna eder, yönlendirir, fikirlerimizin değişmesini farklı açılardan bakmamızı sağlar ve hepsi insanı anlatır....


184 ve 185 sayfa 184ve 185.sayfa

1.soru

sanat ve sanatçının hür olması

2.soru

soyut bir kavram ifade etmektedir

anadüşünce:sanat ve sanatçıya baskıların olduğu

4.soru

gelir.yazarın duygu ve düşünceleri farklılık gösterir.

anlama yorumlama

1.soru

amacı olduğu için bir yazıyla aktarma gereği duyar


ölçme değerlendirme

d

d

boşluk:yunus emrenin türk dilini en güzel şekilde kullanması

3.soru:d

4.soru:metnin okuyucuya aktarmak istediğii ileti düşünce bildiri


SAYFA 192 **ÇME VE DEĞERLENDİRME:

1.Y

D

2.A

3.E

4.bilgi verir, farklı açıdan bakmamızı sağlar,okuyucuyu düşündürür...


Konu: Bayragımız

1-) Bu metin ülkenin işgale ugradıgı bir zamanda kurtulus savası yıllarında yazılmıstır.KazanıLan zaferleri anLatmaktadır.Ülknenin sanlı tarihine ısık tutar.

2-) Bayragımız metni yazıldıgı donemin vatan,milliyet,hürriyet vb. konuları işlemistir.Hem duygu hemde düsünceler verilmis hende tarihi ve kültürü yansıtmıstıR.

Bayragımız ögretici metin gelenegine baglıdıR.


195

**ÇME DEĞERLENDİRME:

1: D Y

2: zaman mekan

3:mektup


188İN CEVAPLARI

1:bir kavramı açıklamak

2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.

3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir

5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması

6:felsefi metin

7.günlük gözlemlere yer verilmiş

anlama yorumlama

1:kişiden kişiy egöre değişir

4:anlatım türü ve konusunu belirler

ölçme değerlendirme

1:1y

2d

2:c

3:deneme

4:türü mektuptur.benzetmeler vardır188İN CEVAPLARI

1:bir kavramı açıklamak

2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.

3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir

5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması

6:felsefi metin

7.günlük gözlemlere yer verilmiş

anlama yorumlama

1:kişiden kişiy egöre değişir

4:anlatım türü ve konusunu belirler

ölçme değerlendirme

1:1y

2d

2:c

3:deneme

4:türü mektuptur.benzetmeler vardır


189

ölçme değerlendirme soruları:


1-

ikiside doğru


2-c


sayfa 190 da=

3.soru: söyleyişi(sohbet)



4-anlaşılır bir biçimde yazılmıştır.günümüz Türkçesiyle


S.181-182

1,bilgi vermek tanıtmak

2,ıtrı hakkında bilgi sahibi olmak isteyen herkesi

3,olur çünkü haytı kişiliğinede etki eder

4,verilen bilgi eksik olur.metin içinde belirli bir anlam vardır

5,4 birim

6, bilgi vermek tanıtmak yaşantısı,kişiliği,şahsiyeti


**ÇME DEĞERLENDİRME


1,tanıtmak

2,b

3,b ve e

4,d

5,bilgi vermek tanıtmak



SAYFA 202-204-215 CEVAPLAR 202. sayfanın hazırlık soruları;

1)yaşadığımız ilin tarihi özellikleri,nüfusu,coğrafi özelliklerini konu alan bir metin yazarak bu özelliklere dikkat ederiz

2)bu soruda bir yazarın veya santçının özelliklerin istiyor ben Ahmet Hamdi Tanpınar'ı örnek verdim ve ve bir metin yazarken dikkat edeceğimiz özellikler yaşadığı zaman,edebiyata katkıları,çevresi zihniyeti,öğrenim hayatı dikkate alınır




İlgili Aramalar : İndir Bedava - Program İndir Bedava - Rahatsizadamlar Blog Teknoloji Blogu - Blogger Eklentileri -Teknoloji Blogu - İnternet - Yazilimlar - Blog - Online Film İzle - Rahatsizadamlar - Erotik Film İzle - Program indir - tek link oyun indir - Sinema - Counter-Strike Cfg İndir - sXe 8.0 hack - sXe 8.1 Hack - sXe 8.2 Hack - sXe 8.3 Hack -sXe 8.4 hack - sXe sürümsüz Hack - Online Film İzle - Online Film Seyret - Film İzle -9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Cevaplari ( Hepsi ) - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Cevaplari - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Özeti - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Cevabi - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Hepsi yapili - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Çalişmalari yapma - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi bütün hepsini yapma - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Soru Cevaplari - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Sorulari - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi Cevaplari - 9.Sinif Dil ve Anlatim Kitabi SORU cevaplari - Lise 1 Dil ve Anlatim Kitabi Soru ve Cavaplari - Lise bir dil ve anlatim soru ve cevaplari kitaptan - 9.Sinif Türk Edebiyari  Kitabi Cevaplari ( Hepsi ) - Edebiyat  Lise 1 Kitabi Soru cevaplari - Lise 1 soru edibiyat soru cevaplari - 9.sinif lise 1 türk edebiyati soru cevaplari

Ah ulan Sıyparak Mahmet

Evet dün emircan güncellememiş siteyi bende görünce hemen panik oldum,çünkü açtım açalı hergün güncelliyorum bu siteyi.Aha bugunde güncellendi yeterli olur bugunlük.

Top 20 Msn Nickleri

1-GeRçEk aLeMdE ImZaMı, SaNaL AlEmDe dE InDeXiMi bAsArIm...!

2-√Seni aŞmam geRek Sendenn geÇmem geRek neRde Bende Seni SiLecek yüRek ?

3- GüLüşLer yaLan artık SevdaLar DµmÀn aLtı sigaramıñ uCuñda YakıCam Bu aŞkı ! Çak KİBRİTİ Gör DUMANI .!

√ ayRıLık öLüm gißidiR, ke$er$in ßiLekLerin ke$iLmes, iŞte o zaman anLar$ın, 2 kere öLünmez..

√ Deniz DeğiLki Yüreğim..Öfkesini Kayalara Vursun...!!!!

√ Elimde Artik Herşey Siliyorum Dünü. Lanet Ediyorum Geçmişe Yaşıyorum ßugünü.

√ KaLBiMDe ARaMa EsKi YeRiNi SeN GöZüMDeN AKaN SeLe KaRıŞTıN...

√ HiçKimse ßeni HayaTından Tamamen SiLemez...iziM KaLır Ya Yüreğinde Yada ßedeninde...Yüreğin YoKsa Rahat oL..iziM ßedeninde!!!..

√ ELiNi TuTtU DiYe SeVioMU SaNDiN oPTu DiE EvLeNecEK Mi SaNdiN LaN oLuM 2007 YiLiNdAyiZ SeN kızLarı AdAm Mi SandıN ¿

√ Al Han¢eri Vur Hadi sIrtIma. Namert 'im Dônûpte Bakarsam Arkama, AcIma NasILsa *****Lik Søn Møda

√ bîz áskì yûrêktèñ yãsãrîz sèñíñ gìbí sàtmáyîz GUZELIM. Kèñdíñì sâttìgíñ àdámLãríñ KÃÑ ' î kãC kúrùs !

√ Ne DaVaMıZı AnLaYaCaK BiR KıZ BuLaBiLDiK NeDe BiR KıZın İsTeDiGi KaDaR BaSiT OLaBiLDiK

√ KimSe Beni Sevmiyør Çünkü , Ben farkLıYıM. Bende kimSeyi SevmiyOrum Çünkü hepSi aYnıLar ..

√ kIzILã bøµãñmIS kóhÑê ßédèñLérdE . fîRârî ãLdãtIsLãrIñ îÑtikáM bãkIsLãrIndá µãSıµøruM SÈÑî

√ Benim KraL oldum yerde kimse DevLet Kuramaz..Benim DevLet Olduum Yerde Kimse KraL olamaz...

√ a$k'a ßaßa Dedik , ßizi Yetim ßIraktI.!

√ Yalancıların Mahkumu oLaLI vefAyı Cefa Gibi çekiyOruz...Hayellerinden değiL,KendileriNden VazgeçenLere AcıyOruz!

√ Beterin beteri vardır.Iyilik et,sana kârdır .! BütüN dünya senin ølsa unutma yerin mezardır !

√ AyNaYa BaKTıM UnUTuLaN BiRiNi GöRDüM BiRDe SeN BaK UnUTaNI GöRüRSüN ...

√ YıLDıZ BiR GöKTe GüZeL BiR aYYuKTa, Ay BiR YıLDıZLa GüZeL BiRdE BaYRaKTa...'

√ Unuttum DeMek ßìLe HàtıRLaMaKtıR.

DANA BOYU OLMUŞ KAVAKLAR YERE YARAR DANALAR

Yeni Komik Msn Nickleri

Adamin biri komsuya gitmis hamile kalmis.çünkü komsu kapiya kadar geçirmis…

Offff… Çok sikildim bu hayatin ikinci kanali yok mu?

Insanlar AY’a benzer… Kimseye göstermedikleri karanlik bir yüzleri muhakkak vardir…

Akilli olup dünyanin kahrini çekecegine deli ol dünya senin kahrini çeksin…

Oturarak basariya ulasan tek varlik tavuktur…

Türküm,Dogruyum, Çaliskanim, iyi gelirli bir bayanla evlenmek istiyorum…

Saçimi sübürge yaptim elektirik sübürgesi çikti beni terk etti…

Tanrim kör oldum…Artik kusura bakamiyorum…

Seni sensiz de yasayabiliyorum..En azindan kafami dinliyorum…

Adama sormuslar karinizla ortak bi özelliginiz varmi ? demiski var ayni günde evlendik..

Bi uçurumun kenarindan düssem ve tek dalim sen olsan düsmemek için seni kökünden sökerim..

Ne yersen ye asit yapar agzinda FALIMA gerek yok zaten disin yok agzinda…..

Erkekler neden kendileri ile ilgilenmeyen bayanlarin pesinden kosarki ! Köpeklerin kullanimayacagi otomobillerin pesinden kosmasi gibi !..

Gönlünde yer yoksa bana güzelim; fark etmez ben ayakta da giderim…

Sen sen ol kapi onünde ask yapma , askin gözü kördür ama komsununki asla

Sana yaza yaza yaz geldi.mesaja zam geldi.daha yazacaktim ama konturum bitti…

Paranin ne önemi var önemli olan miktari…

Erkekler limona benzer baktikça agzin sulanir yedikçe miden bulanir…

Kadin hakki diye bir sey yoktur,Çünkü hakki erkek ismidir…

Kendim için bisey istiyosam namerdin Allah’im Anneme guzel bi gelin nasip et!!Aminnnnn

Eskiden toz pembe hayallerim vardi ;simdi pembesi gitti tozu kaldi

Dün gece seni o kadar aradimki, Soguk vucuduma dokunmani okadar istedimki , yataga sensiz ve ciplak girmek zorunda kaldim! Nerdeydin canim pijamalarim..

Karanlikti,gözleri parliyordu egildim bacaklarini ayirdim,memelerini avuçladim.çok zevk aliyordum…çünkü hayatimda ilk kez inek sagiyordum

Elime aldim salladim salladim tam fiskiracaktiki hemen agzima aldim coca cola hayatin tadi…

Su anda her 100kisiden 35i uyuyor,10u yemek yiyiyor,25i çalisiyor,15i ********* yapiyor,10u araba sürüyor,4ü ders çalisiyor,1tane salakta elinde telefon sms okuyor!

Ey daglari taslari herseyi yaratan rabbim herseye ayri bir güzellik insanlara mantik,akil ve zeka verirken bu mesaja bakan bu kulunu niye unuttun

Dogru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmis. Onuncu köyden sesleniyorum.

Karayollarinda degil, senin kollarinda öleyim…

Elimde Japon yapistiricim var ama yapistirmaya japonum yok!!!

Ben Aydan Sener bende Dünyadan Ufuk!!!

Erkekler ari gibidir,önce sokarlar sonrada Siskinlik gelir…

SANA BIR SEY SOYLEYECEGIM, AMA SAKIN UZULME;
Dun Doktora, gittim bobregimde kum, kalbimde seni buldular!…

Ask bir muz kabugudur, dikkat etmezsen ayagin degil, hayatin kayar

Hitman Contracts Rip (255mb) Oyun indir

HITMAN CONTRACTS | RIP | 251 Mb.
System Req. | Sistem Gereksinimleri.

 

Windows XP
Pentium 4 Cpu
64 or 128 MB Graphic Memory
256 or 512 MB Ram
DirectX 9

install Notes. | Kurulum Notları.

TR:
1) “Unpak.bat”ı Çalıştırıp dosyaların ayıklanmasını bekleyin.
2) “HitmanContracts.exe” ile oyuna başlayabilirsin
3) iyi eğlenceler efendim.

EN:
1) Run “Unpak.bat” to unpack/inject dataz.
2) Run “HitmanContracts.exe” to play game.
3) Enjoy.

Screenshot | Ekran Görüntüleri

Yarından Sonra - DVD Kalitesi izle - Türkçe Dublaj izle - Online Film İzle


Dünyaya yaklaşan soğuk bir dalga tüm canlılar ve batı avrupa tehlike altında..Kıyamet seneryolarının yazıldığı günümüzde böyle filmlere uyarlanması 3 boyutlu güzel bir aksiyon filminin olmasını sağlamıştır…














İlgili Aramalar : İndir Bedava - Program İndir Bedava - Rahatsizadamlar Blog Teknoloji Blogu - Blogger Eklentileri -Teknoloji Blogu - İnternet - Yazilimlar - Blog - Online Film İzle - Rahatsizadamlar - Erotik Film İzle - Program indir - tek link oyun indir - Sinema - Counter-Strike Cfg İndir - sXe 8.0 hack - sXe 8.1 Hack - sXe 8.2 Hack - sXe 8.3 Hack -sXe 8.4 hack - sXe sürümsüz Hack - Online Film İzle - Online Film Seyret - Film İzle - Yarından Sonra - DVD Kalitesi izle - Türkçe Dublaj izle - Online Film İzle - 2009 filmleri, online yarından sonra filmi izle, vizyon filmleri izle, yabancı film seyret, yarından sonra film izle, yarından sonra filmi, yarından sonra filmi donmadan izle, yarından sonra filmi online seyret, yarından sonra filmi seyret, yarından sonra filmi tam ekranda izle, yarından sonra filmini full izle, yarından sonra full izle, yarından sonra indirmeden izle, yarından sonra online film izle, yarından sonra tr dublajlı izle, yarından sonra türkçe dublajlı izle, yarından sonra türkçe izle, yeni filmleri izle, yeni gelmiş filmler- Yarından Sonra - DVD Kalitesi izle - Türkçe Dublaj izle - Online Film İzle

Ölümcül Deney 1 - Türkçe Dublaj - DVD Kalitesi izle - Online Film İzle



Dünyayı etkisi altına alan tehlikeli bir virüs insanları zombi ve mutantlaştırmıştır…Sadece bir grup insan kaldığı filmde diğer sağ kalan insanları kurtarmaktadırlar..Ölümcül deneyin ilk filmi…















İlgili Aramalar : İndir Bedava - Program İndir Bedava - Rahatsizadamlar Blog Teknoloji Blogu - Blogger Eklentileri -Teknoloji Blogu - İnternet - Yazilimlar - Blog - Online Film İzle - Rahatsizadamlar - Erotik Film İzle - Program indir - tek link oyun indir - Sinema - Counter-Strike Cfg İndir - sXe 8.0 hack - sXe 8.1 Hack - sXe 8.2 Hack - sXe 8.3 Hack -sXe 8.4 hack - sXe sürümsüz Hack - Online Film İzle - Online Film Seyret - Film İzle - Ölümcül Deney 1  - Türkçe Dublaj - DVD Kalitesi izle - Online Film İzle -  2009 filmleri, ölümcül deney 1 film izle, ölümcül deney 1 filmi, ölümcül deney 1 filmi donmadan izle, ölümcül deney 1 filmi online seyret, ölümcül deney 1 filmi seyret, ölümcül deney 1 filmi tam ekranda izle, ölümcül deney 1 filmini full izle, ölümcül deney 1 full izle, ölümcül deney 1 indirmeden izle, ölümcül deney 1 online film izle, ölümcül deney 1 tr dublajlı izle, ölümcül deney 1 türkçe dublajlı izle, ölümcül deney 1 türkçe izle, online ölümcül deney 1 filmi izle, vizyon filmleri izle, yabancı film seyret, yeni filmleri izle, yeni gelmiş filmler - Ölümcül Deney 1 Filmini izle - Filmini seyret

Ölümcül Deney 2 Kıyamet - Online İzle - DVD Kalitesi İzle - Türkçe Dublaj İzle


İlk serisinde başarılı olan film ikincisinede çekti..Zombilerle savaşan bir grup insan yaşam mücadelesinin anlatıldığı bir film olan Ölümcül deney 2 kıyamet…
















İlgili Aramalar : İndir Bedava - Program İndir Bedava - Rahatsizadamlar Blog Teknoloji Blogu - Blogger Eklentileri -Teknoloji Blogu - İnternet - Yazilimlar - Blog - Online Film İzle - Rahatsizadamlar - Erotik Film İzle - Program indir - tek link oyun indir - Sinema - Counter-Strike Cfg İndir - sXe 8.0 hack - sXe 8.1 Hack - sXe 8.2 Hack - sXe 8.3 Hack -sXe 8.4 hack - sXe sürümsüz Hack - Online Film İzle - Online Film Seyret - Film İzle - Ölümcül Deney 2  Kıyamet - Online İzle - DVD Kalitesi İzle - Türkçe Dublaj İzle -  2009 filmleri, ölümcül deney 2 film izle, ölümcül deney 2 filmi, ölümcül deney 2 filmi donmadan izle, ölümcül deney 2 filmi online seyret, ölümcül deney 2 filmi seyret, ölümcül deney 2 filmi tam ekranda izle, ölümcül deney 2 filmini full izle, ölümcül deney 2 full izle, ölümcül deney 2 indirmeden izle, ölümcül deney 2 online film izle, ölümcül deney 2 tr dublajlı izle, ölümcül deney 2 türkçe dublajlı izle, ölümcül deney 2 türkçe izle, online ölümcül deney 2 filmi izle, vizyon filmleri izle, yabancı film seyret, yeni filmleri izle, yeni gelmiş filmler

Spider-Man Web OF SHADOWS Rİp Oyun İndir

Kusursuz Yaratık - DVD Kalitesi izle - Türkçe Dublaj İzle - Online Film İZLE


 İnsan ve vampirlerin arasındaki savaşı anlatan gerilim dolu sahnelerle büyülenmiş film…İki ırkın arasındaki taridsiz savaşı anlatan fantastik,aksiyon ve gerilim türü güzel bir film..























İlgili Aramalar : İndir Bedava - Program İndir Bedava - Rahatsizadamlar Blog Teknoloji Blogu - Blogger Eklentileri -Teknoloji Blogu - İnternet - Yazilimlar - Blog - Online Film İzle - Rahatsizadamlar - Erotik Film İzle - Program indir - tek link oyun indir - Sinema - Counter-Strike Cfg İndir - sXe 8.0 hack - sXe 8.1 Hack - sXe 8.2 Hack - sXe 8.3 Hack -sXe 8.4 hack - sXe sürümsüz Hack - Online Film İzle - Online Film Seyret - Film İzle - Kusursuz Yaratık - DVD Kalitesi izle - Türkçe Dublaj İzle - Online Film İZLE - film izle, hemen izle, kusursuz yaratık divx, kusursuz yaratık divx izle, kusursuz yaratık donmadan izle, kusursuz yaratık filmi izle, kusursuz yaratık filmini izle, kusursuz yaratık full izle, kusursuz yaratık hemen izle, kusursuz yaratık izle, kusursuz yaratık kesintisiz izle, kusursuz yaratık online izle, kusursuz yaratık tr izle, kusursuz yaratık türkçe dublajlı izle, kusursuz yaratık türkçe izle, online film izle, tüm filmleri izle, Türk Filmleri, yabancı film izle, yabancı flimler, yeni filmler, yeni filmleri izle, yerli filmler, yeşilçam filmleri izle - Online İzle - rahatsizadamlar

Codename Panzers: Cold War [2009] Download Oyun İndir

alt
System Requirements

 

Minimum System Requirements:
• CPU: Pentium 4 / AthlonXP 3.0 GHz
• RAM: 1 Gb
• Videocard: GeForce 6600GT / Radeon X1700 PRO
• Free hard disk space: 5 Gb

Recommended System Requirements:
• Processor: Intel Core 2 Duo / Athlon X2 2.2 GHz
• RAM: 2 Gb
• Videocard: GeForce 8800GTS / Radeon HD3870 256 Mb

Codename Panzers: Cold War [2009]

 

Codename Panzers: Cold War [2009]
 
http://rapidshare.com/files/224788979/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part01.rar
http://rapidshare.com/files/224788227/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part02.rar
http://rapidshare.com/files/224788846/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part03.rar
http://rapidshare.com/files/224788593/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part04.rar
http://rapidshare.com/files/224788631/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part05.rar
http://rapidshare.com/files/224788697/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part06.rar
http://rapidshare.com/files/224788749/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part07.rar
http://rapidshare.com/files/224788288/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part08.rar
http://rapidshare.com/files/224789934/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part09.rar
http://rapidshare.com/files/224789708/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part10.rar
http://rapidshare.com/files/224789855/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part11.rar
http://rapidshare.com/files/224790178/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part12.rar
http://rapidshare.com/files/224790484/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part13.rar
http://rapidshare.com/files/224790364/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part14.rar
http://rapidshare.com/files/224790524/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part15.rar
http://rapidshare.com/files/224790492/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part16.rar
http://rapidshare.com/files/224790916/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part17.rar
http://rapidshare.com/files/224790780/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part18.rar
http://rapidshare.com/files/224791330/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part19.rar
http://rapidshare.com/files/224791978/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part20.rar
http://rapidshare.com/files/224791544/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part21.rar
http://rapidshare.com/files/224791658/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part22.rar
http://rapidshare.com/files/224791561/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part23.rar
http://rapidshare.com/files/224791784/Codename.Panzer.Cold.War-2009.part24.rar

NeedForSped Rivals[Rip] Download Oyun İndir


7zip: 49MB

DOWNLOAD

SBK 09 - Superbike World Championship - RS Oyun İndir

STALKER Call of Pripyat Full Download Oyun İndir

http://i37.tinypic.com/vn0as4.jpg
 

altaltalt

Year: 2009
Genres: Action (Shooter) / Add-on / 3D / 1st Person
Developer: GSC Game World
Publisher: GSC Game World
Platform: PC

Minimum system requirements:
-OS: Windows XP
-CPU: Intel Pentium 4 2GHz or AMD XP 2200 +
-VIDEO: NVIDIA GeForce 5700 + or ATI Radeon 9600 +
-RAM: 512 MB
-SOUND: DirectX 9 Compatible
-HDD: 10Gb

Recommended system requirements:
-OS: Windows XP \ Vista \ 7
-CPU: Intel Core 2 Duo E7400 or AMD 64 X2 5600 +
-VIDEO: NVIDIA GeForce 9800 GTX or ATI Radeon HD 4850
-RAM: 2 GB
-SOUND: DirectX 9 Compatible
-HDD: 10Gb

Publication Type: license
Language: Russian
Language: Russian
Tablet: Not required

Description:
The game «STALKER: Call of Pripyat” takes place after the events described in the game «STALKER: Shadow of Chernobyl”. After the passage to the center of the Zone was opened, the government decides to hold a large-scale military operation, codenamed “Fairway”. The aim of the operation is to capture the Chernobyl NPP under the control of the military. The first group of soldiers was dispatched to the territory of aerial reconnaissance and preparation of detailed plans for the location of the anomalous fields. This was later allowed to move to safer routes the main groups of the military. But the plan fails - most helicopters, intelligence is destroyed. In order to determine the cause of this fiasco, the Security Service of Ukraine sent his agent Alexander Degtyarev in the center of the Zone. Degtyareva prime task is to find the five missing helicopters, each of which contains part of some important information. The game will be attended by three groups - “Duty”, “Freedom”, “Bandits.” To join a group is impossible, but it is possible to cooperate or quarrel with them

Game features:
* Photorealistic Exclusion Zone - recreated by real prototypes city of Pripyat, railway station Yanov, plant “Jupiter”, pp. Kopacsi etc.
* A new story, a number of unique characters.
* Enhanced system of side quests.
* New monsters and chimera byurer. The new behavior and capabilities of all monsters.
* New system of A-Life, created on the basis of the most liked players elements of the first two games in the series.
* Emissions of major influence on the world of the Zone
* Added the function of sleep in the game.
* New player interface.
* Ability to continue the game after its passage in the mode of freeplay.
* The game engine is developed on X-Ray v.1.6

 

 

alt

alt

alt

alt
alt
http://rapidshare.com/files/286953430/alsdqweax.ENG_GameUploader.part01.rar
http://rapidshare.com/files/286953764/alsdqweax.ENG_GameUploader.part02.rar
http://rapidshare.com/files/286954217/alsdqweax.ENG_GameUploader.part03.rar
http://rapidshare.com/files/286954769/alsdqweax.ENG_GameUploader.part04.rar
http://rapidshare.com/files/286954999/alsdqweax.ENG_GameUploader.part05.rar
http://rapidshare.com/files/286955522/alsdqweax.ENG_GameUploader.part06.rar
http://rapidshare.com/files/286955769/alsdqweax.ENG_GameUploader.part07.rar
http://rapidshare.com/files/286956097/alsdqweax.ENG_GameUploader.part08.rar
http://rapidshare.com/files/286956287/alsdqweax.ENG_GameUploader.part09.rar
http://rapidshare.com/files/286957582/alsdqweax.ENG_GameUploader.part10.rar
http://rapidshare.com/files/286958310/alsdqweax.ENG_GameUploader.part11.rar
http://rapidshare.com/files/286959455/alsdqweax.ENG_GameUploader.part12.rar
http://rapidshare.com/files/286959658/alsdqweax.ENG_GameUploader.part13.rar
http://rapidshare.com/files/286959870/alsdqweax.ENG_GameUploader.part14.rar
http://rapidshare.com/files/286960150/alsdqweax.ENG_GameUploader.part15.rar
http://rapidshare.com/files/286961026/alsdqweax.ENG_GameUploader.part16.rar
http://rapidshare.com/files/286962626/alsdqweax.ENG_GameUploader.part17.rar
http://rapidshare.com/files/286963730/alsdqweax.ENG_GameUploader.part18.rar
http://rapidshare.com/files/286964778/alsdqweax.ENG_GameUploader.part19.rar
http://rapidshare.com/files/286969040/alsdqweax.ENG_GameUploader.part20.rar
http://rapidshare.com/files/286971781/alsdqweax.ENG_GameUploader.part21.rar
http://rapidshare.com/files/286972894/alsdqweax.ENG_GameUploader.part22.rar
http://rapidshare.com/files/286953134/alsdqweax.ENG_GameUploader.part23.rar

 

Pro Evolution Soccer 2010[PS2] İndir FULL Dowland Oyun iNDİR

http://i37.tinypic.com/1zl83es.jpg
alt

 

 

Zapisvane with DVD Decrypter

Stpka 1 - Vklyuchvate programata and izbirate from bud “Mode” -> “ISO” -> “Write”

Stpka 2 - Natiskate to “lupichkata” vdyasno and namirate file, Koichi SEEK let burn.

Stpka 3 - Izbirate svoyata DVD zapisvachka from padaschoto menu

Stpka 4 - DVD Slagate something on koeto School zapisvate a DVD-Rom-a.

Stpka 5 - Izbirate skorostta for records - x4!

Stpka 6 - natiskate to bud from the Hard disk and DVD-dale is vlyavo.

Stpka 7 - Pieta edno cafe sunk schaygata vi si vrshi not worked

Stpka 8 - CD Vadite (izpolzvayte krpa goresch e!

Stpka 9 - Podsiguryavate ce with convenient Miasto for graying / span and the Bira and behold prigotvyate of days but not stavate from konzolata
altPro Evolution Soccer 2010 Picture
Pro Evolution Soccer 2010 Screenshot
Pro Evolution Soccer 2010 Screenshot
Pro Evolution Soccer 2010 Screenshot
Pro Evolution Soccer 2010 Screenshot
althttp://rapidshare.com/files/287705529/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part01.rar
http://rapidshare.com/files/287706098/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part02.rar
http://rapidshare.com/files/287706439/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part03.rar
http://rapidshare.com/files/287707085/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part04.rar
http://rapidshare.com/files/287707559/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part05.rar
http://rapidshare.com/files/287708116/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part06.rar
http://rapidshare.com/files/287708640/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part07.rar
http://rapidshare.com/files/287705097/Pro_Ps2_2010_GameUploader.part08.rar

 

 

In doplnenie Nam UEFA Champions League igrachite School Imata достъп and up Master League mode in Koichi sa dobaveni reditsa menidzhrski podobreniya, Koichi pozvolyavat in zadlbochen control razvitieto on the selection of attorneys.

 

 

 

About

,

Site Info

Not :Sitemizde yayınlan tüm yazılım oyun v.b. dosyaların hepsi denem sürümü veya demodur. sex filmleri

SemboLForum

adult2 cizgi film izlesitemap

Text

Net Eviniz Copyright © 2009 Community is Designed by Bie